HİCRİ 1400 YILINA GELENE KADAR Kİ MÜCEDDİDLER NEDEN AHİR ZAMANIN BÜYÜK MEHDİSİ OLAMAZLAR?

Ahir Zamana Ait Yeni Bilgiler

Peygamberimiz (s.a.v.)’den rivayet edilen sahih hadislerde ahir zamanda zuhur edecek olan Hz. Mehdi (a.s.)’ın hem fiziksel özellikleri hem de zuhuru öncesi ve sonrası meydana gelecek önemli olaylar çok detaylı bir şekilde bildirilmiştir. Tüm bu deliller Hz. Mehdi (a.s.)’ın mutlaka bir şahıs olarak zuhur edeceğini göstermekte, onun bir şahsı manevi olarak geleceği iddiasında olanlara cevap vermektedir. Ayrıca üstad risalelerinde yaklaşık 70 ayrı yerde Hz. Mehdi (a.s.)’ın “bir zat, bir şahıs” yani yaşayan bir kişi olacağını vurgulayarak risalelerin asla Mehdi olmadığına da cevap vermiştir. Yani Hz. Mehdi (a.s.) bir şahsı manevi değil bir şahıs olacaktır. Risale-i Nur’ları kendisine bir program yaparak insanların imanının kurtulmasına vesile olacaktır.

Birincisi : Fen ve felsefenin tasallutiyle (tesiriyle) ve maddiyyun ve tabiiyyun taunu beşer içine intişar etmesiyle, her şeyden evvel felsefeyi ve maddiyyûn (materyalizm, darwinizm ve ateizm salgını), fikrini tam susturacak bir tarzda îmanı kurtarmaktır. ….Herhalde o vazifeyi ondan evvel bir taife bir cihette görecek. O zat, o taifenin uzun tetkikatı (tetkikleri) ile yazdıkları eseri kendine hazır bir proğram yapacak, onun ile o birinci vazifeyi tam yapmış olacak. Emirdağ Lahikası-1, sf. 231-233.

1.    Hz. Mehdi (a.s.)’ın zuhur tarihinin Bediüzzaman’ın yaşadığı hicri yüzyıla uymaması :
Hepsinden önce Peygamberimiz (s.a.v.) Hz. Mehdi (a.s.)’ın zuhur tarihi ile ilgili olarak hicri 1400 tarihini vermiştir. Üstad Bediüzzaman Hazretleri ise Peygamberimiz (s.a.v.)’in Hz. Mehdi (a.s.) için verdiği bu tarihten yüz sene önce yaşamış ve görev yapmış bir müceddiddir. Ayrıca kendisi de Hz. Mehdi (a.s.)’ın kendisinden yüz sene sonra zuhur edeceğini mükerrer defalar söylemiştir.

İnsanlar 1400 senesinde Hz. Mehdi (a.s.)’nin yanında toplanacaklardır. (Risaletül Huruc-ül Mehdi, s. 108)

Bu hadisler doğrultusunda açıklamalar yapan büyük İslam alimleri de Hz. Mehdi (a.s.)’ın zuhur tarihi olarak hicri 1400’ü vermişlerdir.

Örneğin Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri Hz. Mehdi (a.s.)’ın kendinden 100 sene sonra yani hicri 1400 de zuhur edeceğini şöyle ifade etmiştir:

İSTİKBAL-İ DÜNYEVİYEDE (dünyanın geleceğinde) 1400 SENE SONRA GELECEK BİR HAKİKATİ asırlarında karib (yakın)zannetmişler. (Sözler, s. 318

Şimdi hatıra geldi ki, eğer şeddeli “lamlar” ve “mimler” ikişer sayılsa BUNDAN BİR ASIR SONRA ZULÜMATI DAĞITACAK ZATLAR İSE, HAZRET-İ MEHDİ (A.S.)’NİN ŞAKİRTLERİ (TALEBELERİ) OLABİLİR (Şualar, s. 605)

Bu zamanda öyle fevkalade hakim cereyanlar var ki, herşeyi kendi hesabına aldığı için, faraza HAKİKİ BEKLENİLEN VE BİR ASIR SONRA GELECEK O ZAT dahi bu zamanda gelse…(Kastamonu Lahikası, s. 57)

2.    Bediüzzaman tarafından; Hz. Mehdi (a.s.)’ın yapacağı bildirilen  üç büyük vazifesinin hicri 1400’e gelene kadar hiçbir müceddid tarafından toplu olarak yapılmamış olması.

Birincisi : Fen ve felsefenin tasallutiyle (tesiriyle) ve maddiyyun ve tabiiyyun taunu beşer içine intişar etmesiyle, her şeyden evvel felsefeyi ve maddiyyûn (materyalizm, darwinizm ve ateizm salgını), fikrini tam susturacak bir tarzda îmanı kurtarmaktır. Ehl-i îmanı dalaletten muhafaza etmek (iman edenleri sapkınlıktan korumak) ve bu vazife hem dünya, hem herşeyi bırakmakla, çok zaman tetkikat (tetkikler) ile meşguliyeti iktiza ettiğinden (gerektirdiğinden), Hazret-i Mehdî’nin, o vazifesini bizzat kendisi görmeye vakit ve hal müsaade edemez. Çünkü hilafet-i Muhammediye (a.s.m.) cihetindeki saltanatı, onun ile iştigale vakit bırakmıyor. Herhalde o vazifeyi ondan evvel bir taife bir cihette görecek. O zat, o taifenin uzun tetkikatı (tetkikleri) ile yazdıkları eseri kendine hazır bir proğram yapacak, onun ile o birinci vazifeyi tam yapmış olacak. Bu vazifenin istinad ettiği (dayandığı) kuvvet ve manevî ordusu, yalnız ihlas ve sadakat ve tesanüd sıfatlarına tam sahip olan bir kısım şakirdlerdir. Ne kadar da az olsalar, manen bir ordu kadar kuvvetli ve kıymetli sayılırlar.

İkinci vazifesi : Hilafet-i muhammediye (a.s.m.) ünvanı ile şeair-i islamiyeyi (İslama ait değerleri) ihya etmektir. Alem-i islamın (İslam aleminin) VAHDETİNİ (birliğini) nokta-i istinad edip (dayanak noktası edinip), beşeriyeti maddî ve manevî tehlikelerden ve gazab-ı ilahîden (beladan) kurtarmaktır. Bu vazifenin, nokta-i istinadı ve hadimleri (hizmetkarları), milyonlarla efradı (efradı) bulunan ordular lazımdır.

Üçüncü vazifesi : İnkılabat-ı zamaniye (zamana bağlı değişimler) ile çok ahkam-ı kur’aniyenin (kuran’ın hükümlerinini) zedelenmesiyle ve şeriat-ı muhammedîyenin (a.s.m.) kanunları bir derece tatile uğramasıyla o zat, bütün ehl-i îmanın manevî yardımlarıyla ve ittihad-ı islamın (islam birliğinin) muavenetiyle (yardımıyla) ve bütün ulema ve evliyanın ve bilhassa al-i beytin neslinden her Aasırda kuvvetli ve kesretli (kalabalık) bulunan milyonlar fedakar seyyidlerin iltihaklarıyla (katılımlarıyla) o vazife-i uzmayı (çok büyük görevi) yapmaya çalışır.Emirdağ Lahikası-1, sf. 231-233.

Hz. Mehdi (a.s.)’ın bizzat şahsının ve kendisi hayattayken yerine getireceği bu üç vazifeyi toplu olarak ne Bediüzzaman Hazretleri ne de ona kadar gelen müceddidler bir arada yapamamışlardır. Bu görevlerden ancak bir tanesini bir yönüyle hayata geçirenler olmuşsa da toplu olarak yapacak olan Hz. Mehdi (a.s.) olacaktır. bu nedenle de üstad’ın Hz. Mehdi (a.s.) olması söz konusu değildir.

3.    Hz. Mehdi (a.s.)’nin varlığına işaret olan ve Peygamberimiz (s.a.v.) tarafından belirtilen 200 kadar Ahir Zaman alameti, geçmiş hiçbir müceddid üzerinde TOPLU OLARAK zuhur etmemiştir.

1.    SOYU (NESEBİ)
2.    GÜZEL OLMASI
3.    BURNU GÜZELDİR
4.    ALNI AÇIK VE GENİŞTİR
5.    ALNINDA BİR BEN VARDIR
6.    ALNINDA BIR İZ (YARA İZİ) VARDIR
7.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN ALNINDA HAFİF BIR İÇBÜKEYLİK VARDIR
8.    ÇEKIK GÖZLÜDÜR
9.    YANAĞINDA BEN VARDIR
10.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN YANAĞINDAKİ BEN, HZ. MUSA (A.S.)’NIN YANAĞINDAKİ BEN GİBİDİR
11.    DİŞLERİ PARLAKTIR
12.    KAŞLARI KAVİSLİDİR
13.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN İKİ KAŞI ARASINDA KÜÇÜK BİR ÇUKUR VARDIR
14.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN CİLDİ PARLAKTIR
15.    SAÇI SİYAHTIR
16.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN SAÇLARI GÜZELLİĞİYLE DİKKAT ÇEKECEKTİR
17.    SAKALI SIKTIR
18.    HZ. MEHDİ (A.S.) İNSANLARA GÜZEL SİMALI BİRİ OLARAK GELECEKTİR
19.    HZ. MEHDİ (A.S), GÖRÜNÜMÜYLE İSRAİLOĞULLARI’NA BENZEYECEKTİR
20.    CİLT RENGİ KIRMIZIYLA KARIŞIK BEYAZDIR
21.    ENDAMI
22.    BOYU
23.    GENİŞ VÜCUTLUDUR
24.    UYLUKLARI GENİŞTİR
25.    KARNI GENİŞTİR
26.    YAŞI
27.    HZ. MEHDİ (A.S.) İLERİ YAŞLARDA, AMA GENÇ BİR İNSAN GÖRÜNÜMÜNDE OLACAKTIR
28.    HZ. MEHDİ (A.S.) İLERİ YAŞLARINDA DA GENÇ YÜZLÜ OLACAKTIR
29.    SAĞ BACAĞINDA SİYAH BİR İZ VARDIR
30.    SIRTINDA YAPRAK ŞEKLİNDE BİR BEN VARDIR
31.    OMUZUNDA NÜBÜVVET MÜHRÜ VARDIR
32.    YÜRÜYÜŞÜ
33.    KONUŞMASI
34.    HEYBETLİ BİR ŞAHISTIR
35.    MEHDİ (A.S.)’NİN BEDENİ VE SESİ ÇOK GÜÇLÜ OLACAK; AYNI ZAMANDA DA SÖZLERİ VE KONUŞMALARIYLA DÜNYA ÇAPINDA ÇOK BÜYÜK ETKİ UYANDIRACAKTIR
36.    FİTNELERİN ÇOĞALMASI
37.    KURAN’DAN UZAKLAŞTIRAN FİTNELER
38.    FİTNELERİN HER YANA YAYILMASI
39.    HARAMLARIN HELAL SAYILMASI
40.    İRAN-IRAK SAVAŞI
41.    AFGANİSTAN’IN İŞGALİ
42.    FIRAT’IN SUYUNUN KESİLMESİ
43.    GÜNEŞ’TEN BİR ALAMETİN BELİRMESİ
44.    KUYRUKLU YILDIZIN DOĞMASI
45.    KABE BASKINI VE KABE’DE KAN AKITILMASI
46.    SİSTEMLERİN DEĞİŞMESİ
47.    MÜSLÜMANLARIN BASKI GÖRMESİ
48.    TOZLU DUMANLI BİR FİTNE
49.    YAYGIN KATLİAMLAR
50.    HZ. MEHDİ (A.S.)’DEN ÜMİT KESİLMESİ
51.    FAKİRLİĞİN VE AÇLIĞIN ARTMASI
52.    EKONOMİK DURUMUN KÖTÜLEŞMESİ
53.    ŞAM VE MISIR MELİKLERİNİN ÖLDÜRÜLMESİ
54.    MISIR’IN ESİR DÜŞMESİ
55.    MAHALLE ARALARINDA SAVAŞ
56.    ALLAH’IN AÇIKÇA İNKAR EDİLMESİ
57.    SAVAŞLAR VE ANARŞİ
58.    ESKİ ÜRDÜN KRALI ABDULLAH’IN ÖLDÜRÜLMESİ
59.    DÖRDÜNCÜ SULH VE ARAP-İSRAİL BARIŞI
60.    BİR ORDUNUN KAYBOLMASI
61.    IRAKLILARIN PARASININ KALMAMASI
62.    BÜYÜK ŞEHİRLERİN YOK OLMASI: SAVAŞLAR VE AFETLER
63.    HARAP OLMUŞ YERLERİN İMARI, İMAR EDİLMİŞ YERLERİN TAHRİBİ
64.    DEPREMLERİN ÇOĞALMASI
65.    CİNAYETLERİN ARTMASI
66.    İNSANLARIN LİDERLERİNİ ÖLDÜRMESİ
67.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN ÇIKIŞINDAN ÖNCE BÜYÜK BİR OLAY MEYDANA GELECEKTİR
68.    AHLAKİ ÇÖKÜŞ
69.    MÜSLÜMANLARLA YAHUDİLERİN SAVAŞMASI
70.    İKİ RAMAZANDA GÜNEŞ TUTULMASI
71.    AHİR ZAMANDAKİ İNSANLAR ARASINDAKİ SEVGİSİZLİK
72.    HZ. MEHDİ (A.S)’NİN ÇIKIŞ ALAMETLERİNDEN BİRİ DE, İNSANLARIN DOĞRU YOLDAN AYRILIP SAĞ VE SOLU TUTMUŞ OLMALARIDIR
73.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN İSTANBUL’A GELİŞİNİ İNSANLARA HABER VEREN BÜYÜK ALAMET
74.    FIRAT NEHRİ’NİN SUYUNUN KESİLMESİNİN ARDINDAN TIRMANIŞA GEÇEN PKK TERÖRÜ, HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN ÇIKIŞ ALAMETLERİNDENDİR
75.    AY’IN YARILMASI
76.    KİŞİNİN KARDEŞİNİ ÖLDÜRMESİ
77.    IRAK’IN ÜÇE BÖLÜNMESİ
78.    ŞAM, IRAK, ARABİSTAN’DA KARGAŞA
79.    ŞAM’DA FİTNELER
80.    IRAK HALKI ŞAM’A, KUZEYE KAÇAR
81.    IRAK’IN YENİDEN YAPILANMASI
82.    İSRAİL-FİLİSTİN BARIŞ GÖRÜŞMELERİ
83.    IRAK VE ŞAM’A AMBARGO
84.    ANARŞİ VE KARGAŞA GÜNLERİ
85.    ALLAH’TAN BAŞKA İLAHLAR EDİNİLMESİ
86.    MATERYALİST FELSEFENİN YAYGINLAŞMASINA İŞARET
87.    BARIŞIN KALKMASI
88.    İHTİLALLERİN OLMASI
89.    İNSANLARIN BİRBİRİNDEN KAÇMASI
90.    DÜNYAYI KARIŞIKLIK VE KARGAŞANIN KAPLAMASI
91.    BÜYÜK OLAYLARIN VE HAYRET VERİCİ ŞEYLERİN MEYDANA GELMESİ
92.    BAZI MÜSLÜMANLARIN DURUMU
93.    İSLAM DÜNYASININ MEVCUT KONUMU
94.    MÜSLÜMANLARIN BİRBİRLERİ İLE SAVAŞMALARI
95.    MÜSLÜMANLARIN MARUZ KALDIKLARI ŞİDDETLİ BELALAR
96.    MASUM İNSANLARIN ÖLDÜRÜLMESİ
97.    MASUM ÇOCUKLARIN ÖLDÜRÜLMESİ
98.    İNSANLARIN SEBEPSİZ YERE ÖLDÜRÜLMESİ
99.    HER YERDE KARGAŞAYA SEBEP OLAN FİTNELER
100.    KURAKLIK
101.    FAKİRLİK VE AÇLIK
102.    TİCARETİN VE YOLLARIN KESİLMESİ
103.    KAZANCIN AZALMASI
104.    MİLLİ SERVETLERİN ZENGİNLER ARASINDA BÖLÜŞÜLMESİ
105.    EVLERİN MEZAR OLMASI
106.    YER ÇÖKMELERİ
107.    RÜZGAR VE KASIRGALAR
108.    ŞİDDETLİ BİR YAĞMURUN YAĞMASI
109.    YILDIRIMLARIN ÇOĞALMASI
110.    HER YERE ULAŞAN BİR FİTNE
111.    KURAN’IN GEREĞİ GİBİ DÜŞÜNÜLMEMESİ
112.    AZERBAYCAN’IN İŞGALİ
113.    MÜSLÜMANLARIN MÜSLÜMAN OLMAYANLARA ÖZENMESİ
114.    İSLAM AHLAKINDAN UZAKLAŞTIRAN PROPAGANDACILAR
115.    İKİYÜZLÜ VE SAHTEKAR DİN ADAMLARI
116.    SİYASET ADAMLARINDAKİ DEJENERASYON
117.    “İYİLİĞİ EMRETME, KÖTÜLÜKTEN MEN ETME” İBADETİNİN TERKİ
118.    MARUF (İYİLİK, DOĞRULUK) İLE MÜNKER (KÖTÜLÜK)ÜN BİRBİRİYLE KARIŞTIRILMASI
119.    CAMİ VE MESCİTLERİN FARKLI AMAÇLARLA KULLANILMASI
120.    YAKINLARININ, KİŞİYİ KÖTÜLÜĞE TEŞVİK ETMESİ
121.    GERÇEK MÜMİNLERİN SAYICA ÇOK AZ OLMASI
122.    CAMİ VE MESCİTLERİN FARKLI AMAÇLARLA KULLANILMASI
123.    KURAN’I MENFAAT İÇİN OKUYANLARIN ÇIKMASI
124.    YILDIZ FALINA İNANILMASI VE KADERİN YALANLANMASI
125.    HACCIN ALLAH’IN RIZASI DIŞINDA AMAÇLARLA DA YAPILMASI
126.    İNSANLARIN NEFSANİ TUTKULARINA ÖNEM VERMELERİ
127.    SOSYAL BOZULMA
128.    HAİNE İTİMAT EDİLMESİ, DOĞRULARIN HAİN SAYILMASI
129.    GÜVENİLİR İNSANLARIN AZALMASI
130.    EMANET EHLİ İNSANLARIN AZALMASI
131.    ZEKATIN TERK EDİLMESİ
132.    NAMAZ İBADETİNİN TERK EDİLMESİ
133.    YALANCI ŞAHİTLİK VE İFTİRANIN YAYGINLAŞMASI
134.    ÜSTÜNLÜĞÜN TAKVADA DEĞİL ZENGİNLİKTE ARANMASI
135.    HAYVANLARA İNSANLARDAN ÇOK DEĞER VEREN KİŞİLER
136.    ÜRÜN ARTIŞI
137.    AİLEVİ İLİŞKİLERİN BOZULMASI
138.    İNSANİ İLİŞKİLERİN BOZULMASI
139.    İNSANLAR ARASINDA SEVGİ VE SAYGININ AZALMASI
140.    AİLE KURUMUNUN ZAYIFLAMASI
141.    DÜNYA HIRSININ ARTMASI
142.    SAHTEKARLIK VE RÜŞVETİN ARTMASI
143.    RİYAKARLIK VE GÖSTERİŞİN HAKİM OLMASI
144.    ZİNANIN ARTMASI
145.    KABA SÖZ VE KÜFRÜN YAYGINLAŞMASI
146.    EŞCİNSELLİĞİN KABUL GÖRMESİ
147.    SALGIN HASTALIKLAR
148.    ANİ ÖLÜMLERİN ÇOĞALMASI
149.    DEDİKODU VE ALAYIN ARTMASI
150.    İNTİHAR VAKALARININ ARTMASI
151.    İÇ SAVAŞLAR-İHTİLAFLAR
152.    KİMİ GENÇLERİN DİN AHLAKINDAN UZAKLAŞMASI
153.    ŞEHİRLEŞMEDE ARTIŞ
154.    ZAMANIN KISALMASI
155.    YÜKSEK BİNALARIN İNŞA EDİLMESİ
156.    ÇARŞILARIN YAKINLAŞMASI
157.    KİŞİNİN KAMÇISININ UCUYLA KONUŞMASI
158.    KİŞİYE KENDİ SESİNİN KONUŞMASI
159.    SEMADAN BİR EL
160.    ÇÖLLERİN YEŞERTİLMESİ
161.    ÖMÜRLERİN UZAMASI
162.    HAK DİNİN VE KURAN AHLAKININ TERK EDİLMESİ
163.    SAHTE PEYGAMBERLERİN ORTAYA ÇIKIŞI
164.    DOĞU TARAFINDAN BİR ATEŞİN GÖRÜNMESİ
165.    BÜYÜK BİR EKONOMİK KRİZ OLMASI
166.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN KIYAFETLERİ DE CİLDİ DE PARLAK OLACAKTIR
167.    ÇİN’DE YAŞANAN DEPREM VE SEL FELAKETİ BİRER AHİR ZAMAN ALAMETİDİR
168.    HZ. MEHDİ (A.S) DEVRİNDE SAPKIN SİSTEMLER YIKILACAK
169.    RESULULLAH (SAV), HZ. MEHDİ (A.S.) DEVRİNDE ATOM BOMBASI KULLANILACAĞINI 1400 SENE ÖNCE BİLDİRMİŞTİR
170.    HZ. MEHDİ (A.S.) DÖNEMİNDE KÖRLER İYİLEŞECEK, HASTALAR ŞİFA BULACAK, UZUN ÖMÜR YAYGINLAŞACAKTIR
171.    HZ. MEHDİ (A.S.) DÖNEMİNDE HEM DÜNYANIN YAPISI HEM EVREN HAKKINDA BİLGİLERE ULAŞILACAK
172.    HZ. MEHDİ (A.S.) HALKIN, ARTIK KENDİLERİNİ YÖNETECEK TEK BİR KİŞİ BİLE BULAMAYACAKLARI BİR DÖNEMDE ZUHUR EDECEKTİR
173.    HZ. MEHDİ (A.S.) ZUHUR ETTİĞİNDE ÇOĞUNLUK NAMAZ KILMAYACAK, İSLAM’DA ŞARABIN HARAM KILINDIĞINDAN DAHİ HABERSİZ OLACAKLARDIR
174.    KURAKLIĞIN ARDINDAN GÖRÜLEN YOĞUN YAĞMUR YAĞIŞLARI HZ. MEHDİ (A.S)’NİN ÇIKIŞ ALAMETLERİNDENDİR
175.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN SEVENLERİ DÜNYANIN ÇEŞİTLİ YERLERİNDEKİ TELEVİZYON VE RADYO YAYINLARI YOLUYLA ONUN KONUŞMALARINI İŞİTECEKLER; UÇAKLA YA DA DİĞER SÜRATLİ VASITALARLA ÇOK KISA BİR SÜRE İÇERİSİNDE HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN YANINA GELECEKLERDİR
176.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN TALEBELERİ DÜNYANIN İSTEDİKLERİ HER YERİYLE İNTERNET VASITASIYLA BİRKAÇ DAKİKA İÇİNDE İLETİŞİM KURABİLECEKLERDİR
177.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN TALEBELERİ ÖLÜ HAYVAN VE BİTKİ FOSİLLERİNİ CANLILARIYLA KIYASLAYARAK İNSANLARA GÖSTERECEKLER, BU ŞEKİLDE ALLAH’IN İZNİYLE DARWİNİZMİ VE MATERYALİZMİ ETKİSİZ HALE GETİRECEKLERDİR
178.    HZ. MEHDİ (A.S.) ROMA’YI MANEN FETHEDECEKTİR, VATİKAN’DA BÜYÜK BİR DEPREM OLACAKTIR
179.    HZ. MEHDİ (A.S.) DÖNEMİNDEKİ GÖRÜNTÜLÜ İLETİŞİM SİSTEMLERİ
180.    HZ. MEHDİ (A.S.) TOPLUMDA YOĞUN ŞİRKİN HAKİM OLDUĞU BİR DÖNEMDE ZUHUR EDECEKTİR
181.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN TALEBELERİ OLAN GENÇLERİN BİR KISMI GÖRDÜKLERİ ZULÜM VE BASKI YÜZÜNDEN DECCAL’İN FİTNESİNE KAPILAN AİLELERİNDEN KOPUP-AYRILACAKLARDI
182.    HZ. MEHDİ (A.S), İNSANLARIN BİRBİRLERİYLE EN GEÇİMSİZ VE EN KAVGACI OLDUKLARI DÖNEMDE ORTAYA ÇIKACAKTIR
183.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN ZUHURUNDAN ÖNCE TOPLUMDA UYUŞTURUCUYA VE CİNAYETLERE BAĞLI ÖLÜMLER ARTACAKTIR
184.    HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN DOĞUMU EVDE OLACAKTIR
185.    HADİSLERDE BELİRTİLEN ”GÖKTEN TAŞ VE BENZERLERİNİN YAĞMASI”, GÜNÜMÜZDE DÜNYANIN PEK ÇOK YERİNİ HEDEF ALAN BOMBARDIMANLARLA GERÇEKLEŞMEKTEDİR
186.    EVRİM İLE MAYMUNDAN OLUŞTUKLARINA İNANAN BAZI İNSANLAR, MAYMUN VE DOMUZ KARAKTERİNDE VE GÖRÜNÜMÜNDE OLACAKLARDIR
187.    AHİR ZAMANDA İNSANLARIN SURETLERİNDE BOZULMA VE ÇİRKİNLEŞME OLACAKTIR
188.    PEYGAMBERİMİZ (SAV) AHİR ZAMANDA FİLİSTİN’DE ZULÜM YAŞANACAĞINI HABER VERMİŞTİR
189.    MEHDİ’NİN BİR ALAMETİ DE, ”BEKAR OLMASI”DIR
190.    HZ. MEHDİ (A.S.), ATEŞİN EN ALÇAK TABAKASINDA YER ALACAKLARI BİLDİRİLEN MÜNAFIKLAR İLE MÜCADELE EDECEKTİR
191.    AHİR ZAMANA YÖNELİK TEKNOLOJİK İŞARETLER
YAĞMUR BOMBASI
SÜT ÜRETİMİNDE ARTIŞ
DEFİNE DEDEKTÖRÜ
TROL AVCILIĞI
ÖMÜRLERİN UZAMASI
GÜNEŞ OCAKLARININ KEŞFİ
DUMAN BULUTLARI

4.    Hz. İsa (a.s.) nüzul edecek ve Hz. Mehdi (a.s.)’ın imamlığında; onun arkasında namaz kılacaktır

Hz. Mehdi, müminlerle beraber Beyt-ül Mukaddes’te sabah namazı kılarken o sırada nüzul eden İsa (a.s.)’ı takdim edecek ve Hz. İsa, ellerini onun omuzlarına koyarak, “Namazın kaameti senin için getirilmiş, bu yüzden sen kıldır” diyecek ve nihayet Hz.Mehdi, İsa (a.s.) ve müminlere imam olarak namazı kıldıracaktır. (Kitab ul Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy il Ahir Zaman, s. 79; Ölüm-Kıyamet-Ahiret ve Ahir zaman Alametleri, s. 438)

 

İmamları salih bir insan olan Hz. Mehdi olduğu halde, Beytü’l Makdis’e sığınırlar. Orada imamları kendilerine sabah namazını kıldırmak için öne geçtiği bir sırada, bir de bakarlar ki, Meryem oğlu İsa sabah vaktinde inmiştirHz. Mehdi, Hz. İsa’yı öne geçirmek için arkaya çekilir. Hz. İsa onun omuzlarına elini koyar ve ona der ki, “Geç öne namazı kıldır. Zira kamet (farz namazı kılmak için okunan ezan; namaza başlama işareti) senin için getirilmiştir.”… (Ebu Rafi’den rivayet edilmiştir; İmam Şarani, Ölüm, Kıyamet, Ahiret ve Ahir Zaman Alametleri, Bedir Yayınevi, s. 495-496)

Hz. Bediüzzaman döneminde de ondan önceki yüzyıllarda yaşayan müceddidlerin dönemlerinde de Hz. İsa (a.s.)’ın nüzul ettiğine dair bir alamet gerçekleşmemiştir. Çünkü Hz. İsa (a.s.) nüzul ettiğinde Peygamberimiz (s.a.v.)’den rivayet edilen hadislerde ve bu doğrultuda Risale-i Nur Külliyatı’nda Üstad Hazretleri’nin de belirttiği gibi tüm hıristiyanları hak din olan İslam’a davet edecek ve Hıristiyanların İslam dinine geçmelerine vesile olacaktır.

Peygamberimiz (sav)’in konu ile ilgili hadislerinden bazıları şöyledir:

“(Hz.İsa) Kırk (40) yıl Allah’ın Kitabı ve benim sünnetimle hükmeder, vefat eder.” (Kitab-ul Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s. 92)

 

“Hz. İsa Ümmeti Muhammed’e peygamber olarak değil; Şeriat-ı Muhammediyyeyi (İslamiyet’in esaslarını) tatbik etmek için gelecektir, demektedir.” (El-Kavlu’l Muhtasar Fi Alamatil Mehdiyy-il Muntazar, s. 68)

Üstad ise Mektubat’ta bu konuyu şöyle açıklamaktadır:

“Ahir zamanda Hazret-i İsa (as) gelecek, Şeriat-ı Muhammediye (ASM) ile amel edecek mealindeki hadisin sırrı şudur ki: Ahir zamanda felsefe-i tabiiyenin (tabiat felsefesi) verdiği cereyan-ı küfriye (inkarcı hareket) ve inkâr-ı uluhiyete (Allah’ı inkara) karşı İsevilik dini tasaffi ederek (arınarak) ve hurafattan tecerrüd edip (hurafelerden temizlenip) İslâmiyete inkılab edeceği (geçeceği) bir sırada, nasıl ki İsevilik şahs-ı manevisi, vahy-i semavi kılıncıyla o müdhiş dinsizliğin şahs-ı manevisini yok eder; öyle de Hazret-i İsa (as), İsevilik şahs-ı manevisini temsil ederek, dinsizliğin şahs-ı manevisini temsil eden Deccal’ı yok eder.. yani inkâr-ı uluhiyet fikrini yok edecek.” (Mektubat, s. 6)

Yukarıda saydığımız tüm bu şartlar hicri 1400’e kadar yaşamış olan hiçbir müceddid döneminde zuhur etmemiştir. Müslümanlar arasında bir birlik sağlanmamış, din ahlakı Dünya üzerinde hakim olmamış, Peygamberimiz (s.a.v.)’in sünneti bidatlerden arınmış olarak ilk zamandaki halis haliyle uygulanmaya başlanmamıştır. Türk İslam birliği tesis edilip müslümanlar huzura, güvene, barış ve bolluk ortamına kavuşmamışlardır. Hz. Mehdi (a.s.)’ın zamanında yaşanacak olan bolluk ve zenginlik hiçbir şekilde gerçekleşmemiştir. Hıristiyanlar henüz batıl teslis inançlarından vazgeçmemişler ve İslam şeriatına uymamışlardır. Hz. İsa (a.s.) nüzul edip Hz. Mehdi (a.s.)’ın arkasında namaz kılmamış ve deccaliyet tam olarak etkisiz hale gelmemiştir. Peygamberimiz (s.a.v.)’in bildirdiği ve Hz. Mehdi (a.s.)’ın zuhurunu gösteren diğer yüzlerce alamet de toplu olarak hicri 1400’e kadar gerçekleşmemiştir.

2ue4nro1