Hz. İsa (a.s.)’ın ikinci gelişine işaret eden başka ayetler de şöyledir:
Hani Melekler, dediler ki: “Meryem, doğrusu Allah Kendinden bir kelimeyi sana müjdelemektedir. Onun adı Meryem oğlu İsa Mesih’tir. O, dünyada ve ahirette ‘seçkin, onurlu, saygındır’ ve (Allah’a) yakın kılınanlardandır. Beşikte de, yetişkinliğinde de insanlarla konuşacaktır. Ve O salihlerdendir. “Rabbim, bana bir beşer dokunmamışken, nasıl bir çocuğum olabilir?” dedi. (Fakat) Allah neyi dilerse yaratır. Bir işin olmasına karar verirse, yalnızca ona “ol” der, o da hemen oluverir. Ona Kitabı, hikmeti, Tevrat’ı ve İncil’i öğretecek.(Al-i İmran Suresi, 45-48)
Ayette, Allah’ın Hz. İsa (a.s.)’a, Tevrat’ı, İncil’i ve bir de “Kitabı” öğreteceği haber verilmektedir. Aynı ifade Maide Suresi’nin 110. ayetinde de yer almaktadır:
Allah şöyle diyecek: “Ey Meryemoğlu İsa, sana ve annene olan nimetimi hatırla. Ben seni Ruhu’l-Kudüs ile destekledim, beşikte iken de, yetişkin iken de insanlarla konuşuyordun. Sana Kitabı, hikmeti, Tevrat’ı ve İncil’i öğrettim. İznimle çamurdan kuş biçiminde (bir şeyi) oluşturuyordun…”(Maide Suresi, 110)
Her iki ayette de geçen “kitap” ifadesini incelediğimizde, bunun Kuran’a işaret ettiğini görürüz. Ayetlerde Tevrat ve İncil dışında gönderilen son hak kitabın Kuran olduğu bildirilmektedir. (Hz. Davud’a verilen Zebur da Eski Ahit’in içindedir) Bunun yanında, yine Kuran’ın bir başka ayetinde, Al-i İmran Suresi 3. ayette, “kitap” kelimesi, İncil ve Tevrat’ın yanında Kuran’ı ifade etmek için kullanılmıştır:
Allah… O’ndan başka İlah yoktur. Diridir, kaimdir. O, sana Kitabı Hak ve kendinden öncekileri doğrulayıcı olarak indirdi. O, Tevrat ve İncil’i de indirmişti.(Al-i İmran Suresi, 2-3)
Kitap kelimesinin Kuran’a işaret ettiği diğer bazı ayetler de şu şekildedir:
Allah Katından yanlarında olan (Tevrat)ı doğrulayan bir Kitap geldiği zaman, -ki bundan önce inkar edenlere karşı fetih istiyorlardı- işte bilip-tanıdıkları gelince, onu inkar ettiler. Artık Allah’ın laneti kafirlerin üzerinedir.(Bakara Suresi, 89)
Öyle ki size, kendinizden, size ayetlerimizi okuyacak, sizi arındıracak, size Kitap ve hikmeti öğretecek ve bilmediklerinizi bildirecek bir elçi gönderdik. (Bakara Suresi, 151)
Bu durumda, Hz. İsa (a.s.)’a öğretilecek olan üçüncü “Kitab”ın Kuran olduğu ve bunun da ancak Hz. İsa (a.s.)’ın ahir zamanda dünyaya dönüşünde mümkün olabileceği açıktır. Çünkü Hz. İsa (a.s.) Kuran’ın indirilmesinden yaklaşık 600 sene önce yaşamıştı. Bununla birlikte, Peygamber Efendimiz (sav)’in hadislerinde Hz. İsa (a.s.)’ın dünyaya ikinci kez gelişinde İncil ile değil Kuran’la hükmedeceği bildirilmiş olması da bunun bir delilidir:
Kırk (40) yıl Allah’ın Kitab’ı ve benim sünnetimle hükmeder, vefat eder.(Kitab-ul Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy il Ahir Zaman, s. 92)
Bu ifadeden de açık olarak anlaşıldığı gibi Hz. İsa (a.s.) yeniden yeryüzüne geldiğinde, Kuran’da yer alan hükümler ile hükmedecek, Hz. Muhammed (sav)’in sünnetini devam ettirecektir. Bu da ayetlerdeki manaya tam olarak uygun düşmektedir. (Şüphesiz doğrusunu Allah bilir.)
Bu ayetlerde dikkat edilmesi gereken bir başka bilgi de, Hz. İsa (a.s.) için bildirilen söz konusu ifadenin -bir önceki konuda olduğu gibi- başka hiçbir peygamber için bildirilmemiş olmasıdır. Örneğin Hz. Musa’ya Tevrat’ın indirildiği, Hz. İbrahim’e verilen sahifeler olduğu, Hz. Davud’a Zebur’un vahyedilmiş olduğu Kuran’da bildirilir. Ya da peygamberlerin kendi dönemlerinden önce indirilen kitaplar varsa, bu kitapları bildikleri haber verilir. Ancak peygamberlerin hiçbiri için, kendi dönemlerinden sonra indirilecek olan bir kitabın daha onlara öğretildiği haber verilmez. Kendisinden önce indirilen, kendisine vahyedilen ve kendisinden sonra indirilecek olan kitabı bildiği haber verilen tek peygamber Hz. İsa (a.s.)’dır. Bu da, Hz. İsa (a.s.)’ın tekrar yeryüzüne geleceğinin ve ikinci kez geldiğinde kendisinden sonra vahyedilmiş olan kitapla yani Kuran’la hükmedeceğinin işaretlerinden biridir. (Doğrusunu Allah bilir.)