1- DOĞUMU GİZLİ, YANİ EVDE OLMUŞTUR
İmam Zeyn-ul Abidin şöyle buyurmuştur: “Bizim Kaim’imiz (Hz. Mehdi (as) ile Allah’ın resulleri arasında bir takım benzerlikler vardır… İBRAHİM (as) İLE, DOĞUMUNUN GİZLİ OLMASI (DOĞUMUNUN EVDE OLMASINDA) …benzerliği vardır.” (Kemal’ud-Din s. 322, 31. Bab, 3. hadis)
Hz. Ali b. Hüseyin Zeynel Abidin şöyle buyurur: “KÂİM’İMİZİN (HZ. MEHDİ (AS)’IN) DOĞUMU İNSANLARA GİZLİ KALACAKTIR (yani, doğumu evde olacaktır) …” (Bihar-ül Envar, cilt. 51, s. 135)
2- BÜYÜK BİR ŞEHİRDE DOĞMUŞ, SONRA YİNE BÜYÜK BİR ŞEHRE GİTMİŞTİR VE “KARA KÖYÜ”NDENDİR
MEHDİ, MEDİNE’DEN (BÜYÜK ŞEHİRDEN) ÇIKACAK VE MEKKE’YE GELECEK. İnsanlar onu, kendi aralarından (tanıyıp) ortaya çıkaracaklar …. (Mer’iy b. Yusuf b. Ebi bekir b. Ahmet b. Yusuf el-Makdi’si “Feraidu Fevaidi’l Fikr Fi’l İmam El-Mehdi El-Muntazar)
MEHDİ (AS)’IN KARA KÖYÜNDEN ÇIKACAĞI söylenmiştir. (Mustafa Reşit Filizi, Risalet-ül Huruc ül Mehdi, s. 69)
Peygamberimiz (sav)’den rivayet edilen hadislerde medine kelimesi kapalı bir üslup içinde kullanılmıştır. Yani Peygamberimiz (sav) medine kelimesini farklı farklı anlamlarıyla kullanmıştır. İslam aleminde ise çok fazla büyük şehir yani medine vardır. Bu nedenle söz konusu hadislerde geçen medine kelimesinin hangi anlamı taşıdığını ancak konuyla ilgili diğer rivayetleri inceleyerek anlamak mümkündür.
Örneğin yukarıda yer verdiğimiz hadiste Peygamberimiz (sav), Hz. Mehdi (as)’ın medineden, yani büyük bir şehirden çıkacağını bildirmekte, başka bir hadiste de Hz. Mehdi (as)’ın “Kara köyünden çıkacağını” ifade etmektedir. İmam Kurtubi’nin Tezkire’sinde ise Hz. Mehdi (as)’ın, İslam ülkelerinin batı tarafından çıkacağı ifade edilmiştir. Bu ifade, Hz. Mehdi (as)’ın doğduğu büyük şehrin İslam ülkelerinin batı tarafında yer alan büyük bir şehir olduğunu göstermektedir.
Başka bir hadiste ise Peygamberimiz (sav), karşısındaki kişiye Hz. Mehdi (as)’ın medineyi yani büyük bir şehri manen fethedeceğini söylemektedir. Rivayette Peygamberimiz (sav)’in karşısındaki kişi, çok fazla medine (yani büyük şehir) olduğundan Hz. Mehdi (as)’ın hangi medineyi yani hangi şehri manen fethedeceği konusunda şüpheye düşmüştür. Bu nedenle Peygamberimiz (sav)’e bu medinenin (büyük şehrin) hangisi olduğunu sormuştur.
Peygamberimiz (sav) de cevap olarak bu medinenin (yani şehrin) İstanbul olduğunu söylemiştir.
Hz. İbni Amrdan (ra) rivayet edilmiştir:
Peygamberimiz (sav) buyurdu ki: Ey Ümmet! Altı şey vardır ki; onlar olmadan kıyamet kopmaz (altıncısı) medinenin (şehrin)fethi. -Denildi ki : Hangi medine? (Hangi şehir?) -Buyurdu ki: Konstantiniyye.
Hz. Mehdi (as)’ın doğduğu ve İslam aleminin batısında kalan şehir ile fethedeceği şehrin ayrı medineler yani ayrı şehirler olduğunu da yine rivayet edilen hadislere bakarak anlamamız mümkündür. Yani, Hz. Mehdi (as) İslam aleminin batısında yer alan büyük bir şehirde doğacak, daha sonra da İslam aleminin bir başka büyük şehri olan İstanbul’u manen fethedecektir.
3- SOYU KAFKASYA’DAN GELİR
Müslümanlardan bir zat (Hz. Mehdi (as)) gelecek, BU ZATIN ŞEREFİ KAFKASYA’NIN EN ULU DAĞINDAN etrafa Güneş’in şuaı (ışık hüzmeleri gibi) gibi şulenisar olacaktır (etrafa ışıltılar saçacaktır). (Osman Yüksel Serdengeçti, Mabedsiz Şehir, Serdengeçti Neşriyatı: VI, s.107)
4- MEKKE VE MEDİNE’DEN DEĞİL, “KAR” OLAN BİR YERDEN ÇIKAR
Horasan tarafından bayraklar çıktığını gördüğünüzde, KAR ÜZERİNDE SÜRÜNEREK DE OLSA, o bayraklara katılınız, zira içlerinde Allah’ın halifesi Hz. Mehdi (as) vardır. (El-Kavlu’l Muhtasar fi Alamet-il Mehdiyy-il Muntazar, Hadis no. 35)
Hadiste Mehdi (as)’a ulaşmak için “kar üzerinde sürünerek de olsa” ifadesi kullanılmaktadır. Bu ifadeyle Peygamberimiz (sav) çok hikmetli bir şekilde, bazı kimselerin iddia ettiği gibi, Mekke veya Medine şehirlerinden değil, kar yağan, kar olan bir yerden çıkacağını anlatmaktadır.
5- DOĞDUĞU BÜYÜK ŞEHİRDEN ÇIKIP KÖPRÜYÜ GEÇEREK İSTANBUL’A GELECEKTİR
Konstantiniyye’nin fethi sırasında sabah namazı için abdest alırken bir bayrak dikecek. DENİZ İKİYE AYRILARAK SU KENDİLİĞİNDEN UZAKLAŞACAK VE AÇILAN YOLU TAKİP EDEN HZ. MEHDİ KARŞI KIYIYA GEÇECEKTİR. Sonra bir bayrak daha dikecek ve diyecek ki: “Ey insanlar, ibret alınız. Deniz Ben-i İsrail’e nasıl yol verdiyse bize de öyle yol verdi…” (El-Kavl-ül Muhtasar fi Alamet-il Mehdiyy-il Muntazar, s. 57)
Hz. Mehdi (as)’ın denizde kuru bir yol açılacağı söylenerek bir köprüye de işaret edilmiş; Hz. Mehdi (as)’ın bir köprüden geçerek İstanbul’a geleceği haber verilmiştir
6- DOĞU TARAFINDAN ÇIKAR
Hasan’ın evladından birisi (HZ. MEHDİ (AS)) DOĞU TARAFINDAN ÇIKACAK…. (Ali Bin Hüsamettin El Muttaki, Celaleddin Suyuti’nin Tasnifinden Hadisler – Ahir Zaman Mehdi’sinin Alametleri, s. 22)
7- TÜRK MİLLETİ İÇİNDEN ÇIKACAKTIR
HZ. MEHDÎ (AS) RUM’DAN, TÜRKLERDEN (çünkü, eskiden Türkiye’ye “Diyar-ı Rum” deniliyordu) AYRILMAYACAKTIR. (İş’afü’r-Rağıbîn’den naklen Tılsımlar Mecmuası, Bediüzzaman Said Nursi, s. 212)
8- KUTSAL EMANETLERİN OLDUĞU YERDEN, YANİ İSTANBUL’DAN ÇIKAR
PEYGAMBER (SAV)’İN SOFTAN BAYRAĞI İLE ÇIKACAKTIR. O BAYRAK DÖRT KÖŞELİ OLUP, DİKİŞSİZDİR VE RENGİ DE SİYAHTIR. Onda bir hicr (hale) bulunur. O Resulullah (sav)’in vefatından beri açılmamış olup Mehdi çıkınca açılacaktır. (Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiy-il Ahir Zaman, s. 23)
Alametlere gelince; BERABERİNDE ALLAH RESULÜNÜN (SAV) GÖMLEĞİ, KILICI, SANCAĞI BULUNACAKTIR. O sancak ki Peygamberin (sav) vefatından bugüne kadar hiç açılmamıştır… (Kıyamet Alametleri, s. 164)